سید صادق هاشمی

سید صادق هاشمی

َ إِنَّ الْمُسَلِّمِینَ هُمُ الْمُنْتَجَبُونَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ هُمْ أَصْحَابُ الْحَدِیث‏. تسلیم شوندگان همان بزرگان والا تبار روز قیامتند، اینان اهل حدیثند. بصائر الدرجات: صفحۀ 524
سید صادق هاشمی

سید صادق هاشمی

َ إِنَّ الْمُسَلِّمِینَ هُمُ الْمُنْتَجَبُونَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ هُمْ أَصْحَابُ الْحَدِیث‏. تسلیم شوندگان همان بزرگان والا تبار روز قیامتند، اینان اهل حدیثند. بصائر الدرجات: صفحۀ 524

برنامج جوامع الکلم

امروز نرم افزار فوق العاده «جوامع الکلم» را به شما عزیزان تقدیم می کنیم. کتاب های حدیثی متعددی بصورت دسته بندی شده در این نرم افزار موجود است .مثلاً اگر کتاب صحیح بخاری را باز کنید و روی هر کدام از راویانش تنها یک کلیک کنید ، اطلاعات بسیار کاملی در مورد راوی مورد نظر نمایش داده می شود؛ از جمله نام کامل راوی ، کنیه ، لقب ، مکان زندگی و وفات ، زمان حیات و سال وفات و … ؛ رتبه ی راوی نزد علما ، آراء و نظرات ائمه ی اهل سنت در مورد راوی ، ارائه ی لیست کاملی از اساتید و لیستی دیگر از تلامیذ راوی و بیان ترجمه ی راوی از کتاب تهذیب الکمال ( در صورت وجود) .
تفاوتی که این نرم افزار با بخش بررسی رجال موجود در نرم افزار المکتبة الشاملة دارد این است که وقتی شما در المکتبة الشاملة دنبال یک فرد خاص میگردید ، اغلب با چندین نام مختلف روبرو می شوید که اگر دقت نکنید ، دچار اشتباه می شوید . اما در این نرم افزار فقط کافی است روی اسم فردی که در سند روایت مورد نظر شما وجود دارد ، کلیک کنید تا دقیقاً نمایش دهد که راوی چه کسی است و علما در مورد وی چه گفته اند . لذا در این نرم افزار احتمال اشتباه به میزان خیلی زیادی کاهش پیدا می کند.

 

امکان جستجوی روایات در این نرم افزار گنجانده شده است؛ بعنوان مثال اگر دنبال حدیث عشرة المبشرة بگردید ، در عرض کمتر از ده ثانیه ۱۵۷ سند به شما ارائه داده می شود که ۲۲ طرق این روایت حسن و یا صحیح هست.

 

امکان گشتن راویان هم در این نرم افزار وجود دارد ؛ و حتی این امکان در نرم افزار وجود دارد که می توان بصورت مرکب ، چند راوی را جستجو نمود. مثلاً اینکه شما در نرم افزار دنبال تمامی روایاتِ نقل شده توسط یک راوی از یک راوی بخصوص دیگر هستید ؛ این نرم افزار تمامی روایات موجود نقل شده توسط یک راوی از یک راوی دیگر را به شما ارائه میدهد.

در بخشی دیگر از نرم افزار ، درجه ی صحت روایات ذکر شده است؛ و به دو شکل سند روایت ها را نشان می دهد ( هم بصورت متنی ) و هم بصورت نمودار درختی که در فهم علت ضعف و یا مشکل اسانید خیلی مفید هست .

علاوه بر این ، روایات موجود در نرم افزار هم به صورت موضوعی تقسیم بندی شده و برای افرادی که می خواهند در مورد یک موضوع خاص تحقیق کنند مفید می باشد.

سرعت جستجوی این نرم افزار بسیار بیشتر از نرم افزار المکتبة الشاملة است . این امکانات از جهات مختلف می تواند برای محققین بسیار مفید باشد .تنها مشکلی که امکان دارد یک محقق در این نرم افزار با آن روبرو شود این است که ممکن است کتاب مورد نظر خود را در نرم افزار پیدا نکند ؛ چون مصادر نرم افزار ، ۱۴۰۰ کتاب است . ولی در هر صورت بیشتر منابع اصلی برای تحقیق در نرم افزار گنجانده شده است.

این نرم افزار فوق العاده حاصل تلاش بیش از ۳۵۰ نفر از محققین به مدت بیش از ۳۰ سال است. پس واضح است که این نرم افزار بسیار حرفه ای و کارآمد است. پس فرصت را ازدست ندهید و هم اکنون این نرم افزار را با لینک مستقیم از سایت نوردانلود ، دانلود نمایید.

نرم افزار جوامع الکلم نسخه ی 4.5

سازنده : اسلام وب

دانلود فایل zip (حجم: 1.39 گیگابایت)

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین سه‌شنبه 10 اسفند 1400 ساعت 19:07

سلام، واسه گوشی اندروید قابل استفاده هست؟؟

سلام
خیر
برای رایانه است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد